Jes Dorph-Petersen: TV-Avisen er poppet og kommerciel | Journalisten

Jes Dorph-Petersen: TV-Avisen er poppet og kommerciel | Journalisten.

»Hvis jeg skal være vred, så synes jeg, at TV-Avisen er klart mere kommercielt end TV 2 Nyhederne… De er mindst lige så slemme, som vi er til at poppe historierne op.« – Jes Dorph.

Se, det kommer bag på mig. Og da specielt når udsagnet kommer fra personificeringen af den nyhedsudsendelse, der mere end nogen anden forlader sig på kække overgange, bløde nyheder, feel-good afrundinger og royalt petitstof.

Jeg vil til hver en tid foretrække TV-Avisen til fordel for TV2 Nyhederne. Men på den anden side vil jeg også til hver en tid foretrække et af magasinerne på DR2 til fordel for TV-Avisen. TV-Avisen er langt fra perfekt. Men i forhold til TV 2 Nyhederne står de efter min mening stadig højt hævet hvad angår saglighed, nyhedsprioriteren og fremstilling.

Skriv en kommentar